بلاگ آموزشي
بلاگ آموزشي

سمساري يكي از مشاغلي است كه هر كسي به سراغ آن نمي‌رود، اما بسياري از افرادي كه وارد اين شغل شده‌اند توانسته‌اند وضعيت مالي خود را تا حد زيادي بهبود ببخشند. اگر اين شغل درآمدي نداشت يا درآمدش كم بود افراد زيادي وارد اين شغل نمي‌شدند و به طبع اتحاديه‌اي هم براي سمساران وجود نداشت. شغل سمساري يك شغل واسطه‌گري است و بايد يك كالايي را از يك فرد خريداري كنند و به فرد ديگري به فروش برسانند،

اما اين شغل با ساير مشاغل يك تفاوت اساسي دارد و آن قيمت كالاهايي است كه رد و بدل مي‌شود. در اين گزارش قصد داريم تا همه خوب و بد اين شغل را برايتان روي دايره بريزيم.

در اين جا مي خواهم يك سمساري در نارمك را به شما معرفي كنم كه مي توانيد با خيال راحت اجناس خود را بفروشيد، فقط كافي است وب سايت دپوچي را گوگل سرچ كنيد.

 

مديران بداخلاق

تصور اكثر ما از سمساران اين است؛ افرادي عبوس و بي‌حوصله‌ كه هميشه در مغازه‌هاي تاريك و در عين حال شلوغ خود مي‌نشينند و تلاش مي‌كنند اجناس گران‌قيمت و عتيقه ما را با كمترين قيمت از ما بخرند. اگر با وجود اين تصور رايج، شما شغل مديريت سمساري را انتخاب كرده‌ايد، براي شكستن اين تصور غالب و ايجاد تمايز بايد نكات زيادي را رعايت كنيد.

شايد به كار بردن واژه مديريت براي مشاغلي مانند سمساري كمي عجيب به نظر برسد، اما واقعيت ماجرا اين است كه اين شغل نيازمند ظرافت‌هاي مديريتي فراواني است كه اگر رعايت نشود، قطعا كارهاي‌مان به شكل مطلوب پيش نخواهد رفت. در نظر داشته باشيد كه شغلي مانند سمساري نيازمند فعاليت بدني زيادي است.

چيدمان وسايل در يك مغازه سمساري نظم چنداني ندارد و در نتيجه ممكن است يك مشتري كالايي را بپسندد كه در زير وسايل ديگر قرار داشته باشد و مجبور هستيد آن را براي مشتري بيرون بياوريد. سختي اين مسئله نبايد به هيچ عنوان بر گشاده‌رويي شما و رفتارتان با مشتري تاثير بگذارد. با اين‌حال، يكي از مزيت‌هاي اين شغل اين است كه فعاليت در اين صنف نيازي به انبار ندارد و يك مغازه 15 تا 30 متري كفايت مي‌كند.

از آنجايي كه اجناس داخل مغازه از وسايل اضافي خانواده‌ها تهيه مي‌شود بايد بدانيد كه چه كالاهايي براي عموم مردم جذابيت دارد. اگر يك كالاي رنگ و رو رفته را خريداري كنيد و به همان شكل داخل مغازه قرار دهيد بدانيد كه صاحب اول و آخر آن خودتان هستيد. اين مغازه نيازي به ويترين ندارد، اما نوع چيدمان مغازه بسيار اهميت دارد. سعي كنيد از پارتيشن‌هاي بلند و سقفي براي كالاهاي خريداري شده استفاده كنيد تا از حداقل فضايي كه داريد بهترين بهره را ببريد.

سود در خريد است نه فروش

در زمان خريد محصولات دست دوم از مشتريان بايد دقت داشته باشيد كه سود شما در خريد است نه فروش. به اين دليل كه قيمت محصولات دست دوم مشخص است و با رعايت يك فاصله معين با قيمت نو آن به فروش مي‌رسد. در نتيجه در نظر بگيريد كه محصولات را نبايد با قيمت بسيار بالايي خريداري كنيد ، در اين صورت يا صاحب اول و آخر كالا خودتان هستيد يا بايد آن را با ضرر بفروشيد.

سود در اين شغل ثابت نيست و ممكن است روي يك محصول 5 هزار تومان و روي كالاي ديگر 100‌هزار تومان سود كنيد.

سمساري‌هاي كم‌نور

نور بيشتر سمساري‌ها كم است و اجناس به‌خوبي مشخص نيستند و برخي مشتريان بعد از خريد و انتقال محصول به منزل متوجه مي‌شوند كه محصول داراي ايراداتي است كه در مغازه نمايان نبوده و از خريد خود پشيمان مي‌شوند و همين امر باعث نارضايتي و تكدر خاطرشان مي‌شود.

سعي كنيد نور مغازه به‌گونه‌اي باشد كه اجناس به‌خوبي مشاهده شوند و قبل از خريد كالا را از همه زوايا به مشتري نشان دهيد. اجناسي كه خريداري مي‌كنيد بايد بعد از خريد به‌اصطلاح دستي به سر و روي آن بكشيد تا مورد توجه افراد قرار گيرد.

مغازه‌اي نمونه داشته باشيد

يك ضرب‌المثل معروف است كه مي‌گويد: «آدم خوش‌حساب شريك مال مردم است.» اگر شما هم بتوانيد با مردم خوش‌حسابي كنيد و اقلامي كه آنها قصد فروش دارند را به صورت نقدي خريداري كنيد و وعده و وعيد بيهوده ندهيد، آنها براي فروش به سراغ فرد ديگري نمي‌روند و حتما شما را انتخاب خواهند كرد.

 

براي اينكه فعاليت راحت‌تري داشته باشيد، بهتر است لوازم داخل مغازه خود را تفكيك كنيد. سعي كنيد لوازم برقي كوچك را در يك سمت و خرده‌ريزهاي ديگر را هم در طبقاتي كه تعبيه شده قرار دهيد تا دسترسي به آن آسان باشد.

تفكيك محصولات داخل مغازه باعث مي‌شود تا كالاها توسط خريداران بهتر ديده شود.

 

 

تميز بودن مغازه مسئله ديگري است كه برخي از سمساران خيلي به آن توجه ندارند و اين موضوع را جدي نمي‌گيرند. يك مغازه مرتب و پاكيزه مي‌تواند شما را به انتخاب اول مشتريان‌تان تبديل كند.

براي جابه‌جايي و خريد وفروش محصولات حجيم و بزرگ به يك وسيله نقليه نياز داريد. اين وسيله نقليه مي‌تواند يك چرخ‌دستي كوچك باشد يا يك وانت. تهيه وانت ممكن است هزينه زيادي روي دست‌تان بگذارد، اما يك چرخ‌دستي براي جابه‌جايي كالاهايي كه در محل خريداري مي‌كنيد يا به فروش مي‌رسانيد از لوازم ضروري كارتان است.

نكته ديگر آنكه براي فروش محصولات به قول معروف دندان‌گرد و يك‌كلام نباشيد. از آنجايي كه كالاي عرضه شده توسط شما دست‌دوم است حتما مشتريان از شما تقاضاي تخفيف دارند، پس كمي از سود خود كاهش دهيد تا مشتريان تان را تحت تاثير

قرار بدهيد.

اين روزها به دليل گراني و مسائل اقتصادي خانواده‌ها ترجيح مي‌دهند به منظور كاهش هزينه‌هاي جاري از وسايل دست‌دوم استفاده كنند كه اين موضوع يك فرصت مناسب را براي شما ايجاد مي‌كند.

سعي كنيد از اين فرصت به دست آمده بهترين استفاده را كنيد و با بهترين شيوه اين موقعيت را براي خود تبديل به درآمد كنيد.

منبع:

 

https://www.forsatnet.ir/%D9%87%D9%86%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B9%D9%82%D9%88%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%86.html

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۴:۴۶ ] [ سامان ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی