تاريخچه شركت سوني

شركت سوني در سال 1946 با همكاري ايبوكا ماسارو و آكيو موريتا با نام Tsushin Kogyo (شركت مهندسي ارتباطات از راه دور توكيو) تاسيس شد. Ibuka و Morita با 200000 ين ( كمي بيش از 1500 دلار ) در يك ساختمان فروشگاهي، شروع به كار كردند. اين دو فرد كه در زمان جنگ جهاني دوم در ارتش مشغول به خدمت بودند با همديگر ملاقات كرده و با تركيب توانايي هايشان توانستند لقب جذاب ترين رابطه كاري در تاريخ تجاري را ازان خود كنند. ايبوكا ذهن خلاق و مخترع گروه بود و موريتا مديريت و بازاريابي را بر عهده داشت، به گونه اي كه اين دو مكمل و كامل كننده سوني بودند.

اولين محصول سوني يك دستگاه پلوپز بود، كه اولين شكست سوني نيز به حساب مي آيد، اين محصول سوني نتوانست فروش موفقيت آميزي را به دنبال داشته باشد. به دنبال اولين شكست سوني مؤسسان آن با تلاش بيشتر توانستند اولين دستگاه ضبط ژاپني را با الهام از مدل آمريكايي آن توليد كنند. اين محصول كه به Type-Gمعروف بود نيز نتوانست نظر مردم را جلب كند و سوني باري ديگر خود را در بازار ژاپن نشان دهد.

به دنبال شكست هايي كه در ابتداي شروع كار سوني به بار آمدند، ايبوكا و موريتا به فكر راه چاره اي افتادند و سرانجام با انتشار 999 راه استفاده از دستگاه ضبط صوت، مردم كم كم نحوه استفاده از دستگاه را فراگرفتند و فروش Type-G پيشرفت چشم گيري پيدا كرد. در آن زمان كه ژاپن در جنگ بود، مردم مي خواستند از اخبار باخبر باشند، در نتيجه تقاضا براي راديوي سوني به قدري افزايش يافت، كه بنيانگذاران مجبور شدند تسهيلات خود را بيشتر كند.

براي يافتن بهترين نمايندگي سوني در تهران كافي است فروشگاه سوني شهراد را در گوگل سرچ كنيد.

 

 
Image for post

 

درباره شركت سوني

انتخاب نام مناسب براي شركت تازه تأسيس سوني يكي از چالش هاي پيش روي موسسان بود. در ابتدا تصميم بر آن گرفته شد كه از TKK كه سرحرف كلمه هاي Tokyo Tsushin Kogyo بود استفاده شود، اما شركت Tokyo Kyuko با اين نام در ژاپن شناخته شده بود. ايبوكا و موريتا در ژاپن غالباً سوني را با نام Totsuko معرفي مي كردند، اما موريتا طي سفري كه به آمريكا داشت، دريافت كه تلفظ واژه Totsuko براي آمريكايي ها دشوار است. در نهايت اين دو تصميم گرفتند نام شركت خود را تركيب دو كلمه Sonus (به معناي صدا و صوت در لاتين) و كلمه Sony ( كلمه اي براي صدا كردن يك پسر جوان در آمريكا) بگذارند. در واقع آن ها مي خواستند نامي را براي شركت خود برگزينند كه در تمام دنيا به يك روش تلفظ شود و آن چيزي نبود جز؛ سوني.

اقدامات ابتدايي كمپاني سوني

سوني كه يكي از شركت هاي تازه نفس آن زمان ژاپن بود، تمام تلاش خود را مي كرد تا با توليدات متفاوت و نوآورانه خود نظر مردم را به خود جلب كند. Morita Akio كه يك مدير توانا و فردي ماهر در كسب و كار بود، فهميد كه بازار آمريكا بيش از هر كشور ديگري مي تواند براي سوني مفيد واقع شود و در صورتي كه در آن جا خودي نشان دهند، مي توانند به فروش جهاني برسند. پس از موفقيت هاي حاصل از فروش Type-g و راديوهاي ترانزيستوري، سوني دست به توليد اولين تلويزيون قابل جابه جايي زد. فناوري هاي آن زمان به گونه اي بودند كه تلويزيون ها به قدري سنگين بود كه توسط چند نفر با مشكل جابه جا مي شد، اما شركت سوني ادعا مي كرد كه تلويزيوني با قابليت حمل را توليد كرده است. در اين تلويزيون از امواج راديويي براي پخش تصاوير استفاده شده بود كه باعث شد مردم به جاي خريد تلويزيون هاي سنيگن وزن و جاگير به سمت اين محصول جادويي رويي بياورند.

بنيانگذاران سوني اولين شركت ژاپني با نوآوري هاي خارق العاده را تاسيس كرده بودند، كه هر ساله اختراعات و محصولات جديدي را در خط توليد خود قرار مي داد. Sony در سال 1971 از يك پخش كننده ويديويي رونمايي كرد كه قادر بود نوارها را در تلويزيون به صورت رنگي نمايش دهد. به دنبال آن سوني از اولين نوار كاست قابل حمل خود با نام WalkMan رونمايي كرد. اين دستگاه با قابليت پخش نوار كاست ها در هر مكاني به كاربران اجازه مي داد در هر جايي كه دوست دارند به محتواي دلخواه شان گوش دهند. از ديگر محصولات سوني پخش كننده CD، دوربين عكاسي، موبايل و PlayStation بودند، كه در ادامه هر كدام را به صورت تخصصي بررسي مي كنيم.

محصولات شركت سوني

شركت سوني يكي از كمپاني هاي خوشه اي و چند مليتي ژاپني است، كه رقيب سرسخت دو برند سامسونگ و ال جي به شمار مي آيد. در طي سال هاي متوالي شركت سوني همواره يكي از برترين توليد كنندگان در صنعت هاي مختلف بوده و هنوز هم اين برند جهاني در رتبه بندي ها هميشه جايگاه خاصي را گرفته است. در ادامه به مهم ترين محصولات و حوزه هاي فعاليت شركت سوني مي پردازيم.

كنسول هاي بازي سوني | Gaming

دوربين هاي عكاسي شركت سوني

لپ تاپ هاي برند سوني

تلويزيون هاي سوني

تلويزيون هاي سري Master

سيستم هاي صوتي

تلفن هاي هوشمند

منبع:https://bargobad.com/blog/about-sony-sony-history-and-products/