بلاگ آموزشي
بلاگ آموزشي

روغن‌جلا بيشتر براي چوب استفاده مي‌شود كه داراي قدمت زيادي مي‌باشد. در اين مقاله به روغن جلا و نكات ايمني آن مي‌پردازيم.

براي خريد روغن جلا ميتوانيد به وب سايت جميل مراجعه كنيد.

روغن جلا

روغن جلا چوب در حقيقت همان روغن جلاي آلكيدي مي‌باشد كه بر مبناي آلكيد رزين توليد مي‌شود. بنابراين رنگ‌هايي كه بر پايه روغن توليد مي‌شوند آلكيدي مي‌باشند. به طور معمول از روغن جلا براي پوشش دهي همه سطح چوبي استفاده مي‌شود. روغن جلاي چوب با توجه به قيمت ارزان ، مناسب و امكان استفاده از حلال‌هايي مانند بنزين يا تينر روغني، اجراي بسيار آسان، چسبندگي و محافظت مناسب چوب و… از اهميت ويژه‌اي در ميان مردم برخوردار است.

حلال روغن جلا چيست؟

شما مي‌توانيد به آساني روغن جلا را با استفاده از تينر روغني و يا بنزين حل يا تركيب كنيد. نسبت حل شدن روغن جلا با حلال بستگي به توضيحات و نكات فني موجود به روي محصول دارد. به ‌عنوان مثال در قسمت نكات فني درج شده بر روي قوطي يكي از شركت‌ها نسبت روغن جلا را ۱ به ۱ در نظر گرفته‌اند. اين نسبت درشركت‌هاي مختلف متفاوت است. بنابراين نسبت حل كردن تينر يا بنزين با روغن جلا در زمان استفاده از غلتك، قلمو يا پيستوله مختلف است. اگر شما از بنزين جهت تركيب نمودن روغن جلا استفاده مي‌كنيد سرعت خشك شدن رنگ بيشتر از زماني است كه با تينر رنگ را حل مي‌كنيد. جهت حل كردن روغن‌جلا از تينر روغني استفاده كنيد.

روش زدن روغن جلا روي چوب چگونه است؟

پيش از استفاده، رنگ را به صورت كامل هم بزنيد تا ‌يكنواخت شود و مواد درون آن به خوبي با هم مخلوط شوند. از تينرهاي سازگار با رنگ جهت رقيق سازي استفاده نماييد. پيش از اين كار سطوح بايد تميز، خشك و عاري از هرگونه آلودگي مانند روغن، هرگونه چربي، گريس، نمك‌هاي محلول و باشد. سوراخ‌ها و ترك‌ها را با بتونه پر كنيد سپس رنگ را با استفاده از پيستوله يا قلم مو به روي محل مورد نظر اعمال كنيد.

اسپري روغن ‌جلا چيست؟

اسپري روغن جلا مانند محلول روغن جلا عمل مي‌كند و تنها به صورت فشرده درون قوطي جاي گرفته است و آماده اجراي سريع بر روي سطوح مختلف مي‌باشد بنابراين اسپري روغن‌جلاي چوب بهترين گزينه براي جلا دادن سطوح چوبي نيست اما شما مي‌توانيد در موارد ويژه از اين اسپري استفاده كنيد.

نكات ايمني در زمان استفاده و نگهداري از روغن‌جلا

  • محتويات قوطي را در محيط خشك، خنك و دور از نور مستقيم خورشيد و با تهويه مناسب نگهداري نماييد.
  • بعد از مصرف، درب ظرف را محكم ببنديد.
  • بهترين زمان مصرف در صورت رعايت شرايط انبارداري مناسب تا ۴۸ ماه پس از تاريخ توليد هست.
  • در هنگام كار با روغن ‌جلا، از تهويه و ماسك مناسب استفاده كنيد و در صورت لزوم درب‌ها و پنجره‌ها را باز بگذاريد.
  • دست‌ها را پس از كار بشوييد.
  • در صورت بلعيده شدن يا تماس با چشم (پس از شستشو با مقدار زيادي آب) به مراكز پزشكي مراجعه كنيد.
  • منبع:https://pakhsheparsiran.com/%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%AC%D9%84%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

 

 


بيشتر بخوانيد: روغن جلا چيست و چه كاربردي دارد؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۳۹:۳۷ ] [ سامان ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی