انواع رنگ ساختماني
انواع رنگ ساختماني

 

خريد رنگ ساختماني نحوه انتخاب و خريد رنگ ساختماني تاثير زيادي در زيبايي دكوراسيون منزل و يا شركت دارد كه بايد با توجه به طيف وسيع رنگ‌ها و كاربرد آنها انتخابي مناسب را براي سطوح مورد نظرتان انجام دهيد

براي اين منظور شما ميتوانيد يكي از 5 دسته زير را با توجه به نيازتان انتخاب نماييد:

رنگ الكيدي روغني

رنگ پالستيك

رنگ آكريليك با پايه آب

رنگ استخري

رنگ الكيدي

رنگ الكيدي روغني

در خريد رنگ ساختماني مي توان از رنگ روغن به عنوان پرطرفدارترين گونه در بين رنگها نام برد كه در اين بين الكيدي روغني محبوبيت فراواني پيدا كرده است ويژگي منحصر به فردي كه باعث استقبال مشتريان از اين نوع رنگها شده است، مقاومت آن در برابر آسيبها ميباشد .به همين دليل، پيشنهاد ميشود كه از رنگ الكيدي روغني براي پذيرايي و يا مكانهاي پررفت و آمد استفاده نماييد علاوه بر مقاومت بالاي رنگهاي روغني ساختماني، درخشش و كيفيت بهتري نسبت به ساير رنگها نيز دارند. به همين دليل براي بخشهايي مانند كابينتها كه در معرض آسيب بيشتري نسبت به ساير سطوح هستندكاربرد فراواني دارد. همچنين اين نوع رنگ .براي در و پنحرهها نيز مناسب است اما براي خريد رنگ ساختماني دقت كنيد كه رنگ الكيدي روغني داراي چسبندگي بالايي ميباشد. از همين رو، براي استفاده از آن نياز به زيرسازيهاي متداول نقاشي ساختمان وجود ندارد اما رنگهاي روغني به دليل نياز به زمان بيشتر براي خشك شدن، گرد و غبار اطراف را نيز به سرعت به خود جذب ميكنند مزيت برتر آنها اين است كه به راحتي قابل تميز شدن هستند. زماني كه شما از رنگ روغن براي سطوح منزل خود استفاده ميكنيد، ميتوانيد در صورت ايجاد لكه و يا كدر شدن با دستمالي مرطوب كه به مواد شوينده آغشته شده باشد سطح مورد نظرتان را تميزنماييد.

رنگ پلاستيك

اين نوع رنگ به دليل قيمت مناسبتري كه نسبت به رنگ هاي ديگر از انواع رنگ هاي ساختماني، روغني دارد؛ توجه بيشتري را توانسته به خود جلب كند از مزيتهاي رنگ پالستيك نسبت به رنگ روغني ميتوان به خشك شدن سريع آن اشاره كرد. به همين دليل، اگر زمان كمي براي نقاشي ساختمان داريد؛ رنگ هاي پلاستيكي گزينه مناسبي براي شما خواهند بود. اما آنها، مقاومت كمتري نسبت به رنگ روغني ساختمان دارند و همچنين به دليل اينكه رنگهاي پلاستيكي را نميتوان تميز كرد، عموما براي سقف از آن استفاده ميشود. علاوه بر اين ويژگيها، رنگهاي پالستيكي بوي ناخوشايندي را نيز از خود ايجاد نميكنند. اما رنگ هاي روغني در ابتدا داراي بوهاي نامطلوب و آزاردهنده‌اي ميباشند.

رنگ آكريليك با پايه آب

نوعي ديگر از رنگهاي ساختماني محسوب مي شود. اين رنگ به دليل مقاومت در برابر شستشو و پوشش دهي مناسب سطوح، براي بخشهاي داخلي ساختمان بسيار مناسب است. همچنين، رنگ آكريليك با پايه آب، نيازي به تينر به عنوان حلال ندارد و همين موضوع يكي از مزيتهاي اين نوع از رنگها ميباشد رنگ آكريليك براي افرادي كه ميخواهند براي سطوحي كه چوبي، گچي و سيماني هستند اقدام به خريد رنگ ساختماني كنند؛ بسيار مناسب است.

رنگ استخري

براي مكانهايي كه با آب و رطوبت برخورد دارند؛ مانند استخرها، حوضچه‌ها و تفريحگاههاي آبي ميتوان استفاده نمود. زيرا رنگ استخري داراي مقاومت بالايي در برابر كلر و نور خورشيد دارد. همچنين خشك شدن سريع و پوشش كامل آن، از ديگر مزاياي رنگ استخري ساختماني به شمار مي رود.

رنگ الكيدي

اين رنگ كه در اندازه و رنگ هاي مختلف است، براي استفاده در پله ها مناسب ميباشد.

شما مي‌توانيداز طريق صنايع رنگ جميل به صورت آنلاين رنگ مورد نظر خود را تهيه كنيد. و از خدمات مشاوره آن‌ها نيز استفاده كنيد.

 

با تشكر از همراهي شما