بلاگ آموزشي
بلاگ آموزشي

نظافت محل كار چه اهميتي دارد؟

نظافت محل كار و حفظ پاكيزگي آن نه تنها محيط كاري شما را به فضاي سالم‌تري تبديل مي‌كند، بلكه موجب مي‌شود تا همه كارمندان عملكرد و بهره‌وري بهتري در كار خود داشته باشند. كارمندان در يك محيط مرتب و تميز احساس آرامش بيشتري را تجربه مي‌كنند و در كنار استرس كمتر، بهتر مي‌توانند روي كار خود تمركز كنند.

شما عزيزان براي نظافت محل كار در تهران ميتوانيد به وب سايت نظافتي مهرگان مراجعه كنيد. اطلاعات بيشتر

اما اگر قرار باشد كه مديران اصلي شركتي را براي اختصاص منابع بيشتر به نظافت محل كار قانع كنيد، حتما موارد زير را به آن‌ها يادآوري كنيد:

نظافت محل كار و افزايش بهره‌وري و انگيزه پرسنل

مطالعات نشان داده است كه نظافت اداره موجب مي‌شود انگيزه و روحيه كارمندان بهبود پيدا كند و حس بهتري را در زمان كار تجربه كنند. يك محيط كاري تميز مي‌تواند بر روحيه افراد نيز تأثير بگذارد و حسي مثبت به آن‌ها منتقل كند و برعكس زماني كه به بهداشت و نظافت شركت اهميت داده نشود، احساسات منفي افراد برانگيخته مي‌شود.

رعايت نظافت محل كار و ايمني بالاتر پرسنل

رعايت بهداشت و نظافت محل كار خطر ابتلا به بيماري‌هاي واگيردار را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد و موجب ارتقاي سلامت كارمندان شما مي‌شود. هر كارمند به طور متوسط 8 ساعت از شبانه‌روز را در محيط كاري سپري مي‌كند و از آن‌جايي كه در محيط‌هاي كاري افرادي زيادي حضور دارند و اجسام توسط افراد متعددي لمس مي‌شوند، تميز كردن و نظافت محل كار از انتشار باكتري‌ها و ويروس‌ها جلوگيري مي‌كند.

در واقع مديران يك كسب و كار با اهميت دادن به نظافت محل كار، علاوه بر ايمني و سلامت پرسنل، سلامت خودشان را هم تضمين مي‌كنند و در عين حال با كاهش نرخ انتشار بيماري در محيط كار و افزايش رضايت خاطر پرسنل، بهره‌وري بالاتر و در نتيجه درآمد بيشتري را تجربه خواهند كرد.

به علاوه نظافت شركت و محل كار موجب بهبود كيفيت هوا و جلوگيري از بروز مشكلات تنفسي و آلرژي هم مي‌شود. طبق تحقيقات، كيفيت هواي داخلي شركت‌ها 2 تا 5 برابر نسبت به هواي بيرون آلوده‌تر است و از همين رو اهميت دادن به تميزي و رعايت نظافت در كنار به كارگيري تهويه مناسب هوا، مي‌تواند از رشد ميكروب‌ها و بوهاي نامطبوع در محيط كاري جلوگيري كند.

رعايت نظافت محل كار و كاهش هزينه‌ها

زماني كه به نظافت اداره و محيط كاري خود اهميت مي‌دهيد، همه كارمندان را نيز به انجام دادن اين كار تشويق مي‌كنيد و اين امر موجب مي‌شود تا اين موضوع در محل كار شما فرهنگ‌سازي شود و حتي هزينه‌هاي نظافت شما را تا ميزان زيادي كاهش دهد.

جالب است بدانيد كه رعايت نظافت شركت حتي مي‌تواند روي ميزان هزينه‌هاي شما براي تجهيزات و اثاثيه اداري تأثير بگذارد. زماني كه ساختمان‌هاي اداري به طور مرتب تميز شوند و از تجهيزات آن به خوبي مراقبت شود، مطمئناً طول عمر بيشتري خواهند داشت و مي‌توانيد از اين امكانات براي مدت طولاني‌تر استفاده كنيد.

تقويت برند كسب و كار در نتيجه رعايت نظافت محل كار

 

مورد ديگري كه بايد درباره اهميت محل كار بدانيد اين است كه زماني كه محل كار شما تميز و مرتب باشد، عموم مردم نيز تصوير بهتري از شما در ذهن خواهند داشت و اين موضوع حتي مي‌تواند روي جنبه‌هاي ديگر كسب و كار شما نيز مؤثر باشد و زمينه موفقيت‌هاي بيشتر كارتان را فراهم كند. برعكس يك شركت كثيف مي‌تواند روي تصوير ذهني مشتريان شما تأثير منفي بگذارد و ضمن اينكه سلامت كارمندان شركت را به خطر مي‌اندازد، اعتبار شركت يا محل كار شما را زير سؤال ببرد.

منبع:https://ostadkar.ir/blog/homehouse/housekeeping/cleaning-cleaning-the-workplace/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۹:۳۷ ] [ سامان ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی