آيا مي‌دانستيد بعد از آهن، فلز آلومينيوم پر كاربردترين فلز دنيا است؟

فلز آلومينيوم به خاطر سبك و مقاوم بودن، مقاوم و قابل آلياژ بودن در بيشتر صنايع استفاده مي‌شود. براي صرفه‌جويي در انرژي، وقت و هزينه ضايعات آلومينيوم را بازيافت مي‌كنيم.

حجم بيشتر ضايعات آلومينيوم را در و پنجره تشكيل مي‌دهند. اين ضايعات پس از بازيافت هيچ تفاوتي با فلز استخراج شده از معدن ندارند و مي‌توان در چرخه توليد قرار بگيرند.

براي آشنايي با يك خريدار ضايعات معتبر كليك كنيد.

 

خريدار ضايعات آلومينيوم در تهران
خريدار ضايعات آلومينيوم در تهران

فرآيند بازيافت ضايعات آلومينيوم آسان‌تر و ارزان‌تر از استخراج آلومينيوم است زيرا استخراج اين فلز بسيار هزينه بردار و زمان بر است. با بازيافت ضايعات اين هزينه‌ها پس انداز مي‌شوند.

در طول روز وسايل و ظروف آلومينيومي به عنوان پسماند، دور انداخته مي‌شوند. اگر اين ضايعات آلومينيومي بازيافت نشوند، باعث آلودگي و به خطر افتادن محيط زيست مي‌شوند. با بازيافت صحيح ضايعات، امكان توليد دوباره مسايل آلومينيومي وجود دارد.

ضايعات آلومينيومي به دو گروه آلومينيوم خشك و آلومينيوم نرم دسته بندي مي‌شوند.

ضايعات آلومينيوم خشك و آلومينيوم نرم چيست؟

تفاوت اين دو گروه در خلوص و كيفيت آن‌ها است. آلومينيوم نرم منعطف است و خلوص و كيفيت بالايي دارد. آلومينيوم خشك شكننده است و كيفيت پاييني دارد.

به خاطر ويژگي‌هايي كه دارند، ارزش آلومينيوم نرم بيشتر است. آلومينيوم نرم انواع زيادي دارد مانند رادياتور ماشين، كابل و سيم روكش‌دار، ظروف آلومينيومي و غيره

ظروف تفلون و چدن، رينگ و پيستون ماشين، پره شوفاژ و غيره نمونه‌اي از آلومينيوم خشك هستند.

ما در دپوچي به دنبال خريد ضايعات آلومينيومي شما از جلوي درب منزل شما هستيم. هرگاه احساس كرديد كه در منزلتان جايي براي ضايعات آلومينيومي و ضايعات فلزات نيست كافي ست با كارشناسان ما در تماس بگيريد.

بازيافت ضايعات آلومينيوم در تهران

مراحل بازيافت ضايعات آلومينيوم مانند ضايعات آهن و ضايعات مس، ابتدا بايد جمع آوري شوند.

ضايعات كارخانه‌ها و كارگاه‌ها به خصوص اگر درب و پنجره آلومينيومي توليد كنند، بخش بزرگي از زباله‌هاي آلومينيومي را تشكيل مي‌دهند.

قوطي حامل مواد غذايي، قوطي نوشيدني، ظروف آلومينيومي، ظروف تفلون و چدن و غيره نيز جز ضايعات آلومينيومي هستند.

بعد از جمع آوري، ضايعات تفكيك مي‌شوند. اين پسماندها فضاي زيادي را اشغال مي‌كنند به همين خاطر فشرده مي‌شوند تا فضاي كمتري را بگيرند.

بعد از فشرده سازي، به كارخانه‌هايي براي شست و شو، ذوب كردن و ريخته گري برده مي‌شوند. با دستگاه‌هاي خيلي قوي ضايعات آلومينيوم را ذوب مي‌كنند.

پس از اينكه ضايعات كاملا ذوب شدند به مواد خام يا آلياژهاي آلومينيومي تبديل مي‌شوند. شمش‌هاي آلومينيوم را به كارخانه‌هاي ديگري انتقال داده مي‌شود و در آنجا براي مصرف مختلف به ورقه‌هاي آلومينيومي تبديل شده و در صنايع و كارخانه‌هاي مختلف فروخته مي‌شود.

بازيافت ضايعات آلومينيوم چه فوايدي دارد؟

استخراج آلومينيوم از معدن مراحل زيادي دارد و خيلي طول مي‌كشد همچنين انرژي بالا و هزينه زيادي لازم دارد.

ذوب ضايعات آلومينيوم با دماي 660 تا 700 درجه سانتي گراد انجام مي‌شود و بسيار ساده است. مراحل بازيافت اثرات مثبت و خوبي روي جامعه مي‌گذارد.

ادامه مطلب در سايت دپوچي.