بلاگ آموزشي
بلاگ آموزشي

 آشپزخانه يكي از پرترددترين قسمت‌هاي خانه و جايي است كه در آن، غذايتان را آماده مي‌كنيد. بنابراين تميز و مرتب‌كردن منظم آن، از قسمت‌هاي ديگر خانه اهميت بيشتري دارد. تميز كردن روزانه تمام سطوح، كار دشواري است، به‌ويژه وقتي برنامه فشرده‌اي داريم و زمان كافي براي اين كار را نداريم. نكات و ترفندهاي تميز كردن آشپزخانه را كه در اين مقاله ارائه مي‌دهيم، به شما كمك مي‌كنند تا بتوانيد در زمان كمتري چربي‌ها، بوي بد و آلودگي‌هاي موجود در آشپزخانه را از بين ببريد. با استفاده از ايده‌هاي زير، مي‌توانيد روش‌هاي قديمي نظافت را كنار بگذاريد و آشپزخانه‌اي تميز و درخشان داشته باشيد.

براي نظافت منزل شركت مهرگان در خدمت شما عزيزان مي باشد اطلاعات بيشتر

۱. نوكردنِ دوباره سيني‌هاي فر قديمي با استفاده از هيدروژن‌پراكسيد و جوش‌شيرين

تركيب جوش‌شيرين و هيدروژن‌پراكسيد فقط سينك و وان را دوباره نو و تميز نمي‌كند و حتي مي‌تواند كهنه‌ترين و مستعمل‌ترين سيني‌هاي فر را نيز دوباره نو و سالم كند.

كافي است كه روي سيني فر جوش‌شيرين بپاشيد؛ سپس كمي هيدروژن‌پراكسيد اسپري كنيد و پس از آن دوباره لايه ديگري از جوش‌شيرين را روي سيني بپاشيد. پس از چند ساعت، سيني فر را پاك و تميز كنيد كه اكنون ديگر ترميم و نو شده است.

۲. تميز كردن فر

مي‌توانيد از بطري اسپري پر از محلولي خانگي شامل يك‌سوم پيمانه آب، يك‌سوم پيمانه سركه سفيد و يك‌دوم پيمانه جوش‌شيرين استفاده كنيد. پس از سردشدن فر، قفسه‌ها را بيرون بياوريد و در داخل فر، اين محلول را اسپري كنيد. توجه كنيد كه روي المنت‌هاي حرارتي اسپري نكنيد. در فر را ببنديد و به رختخواب برويد؛ بگذاريد اين محلول تا ۱۲ ساعت باقي بماند و تأثيرش را بگذارد. وقتي بيدار شديد، فر را با آب و صابون تميز كنيد. سپس با استفاده از دستمال مخمل نرم و پرزدار، آن را خشك كنيد.

براي تميز كردن فر، مي‌توانيد از جوش‌شيرين هم استفاده كنيد. براي اين منظور، كمي جوش‌شيرين كافي است. روش ديگر براي تميز كردن فر، استفاده از تركيب جوش‌شيرين، آب و مايع ظرف‌شويي است. داخل فر را به اين تركيب آغشته كنيد و بگذاريد اين محلول دست‌كم ۱۵ دقيقه بماند. اگر داخل فر كثيف شده است، مي‌توانيد تمام قسمت‌هاي آن را با اين تركيب بپوشانيد.

اگر از تميزكردن فر بيزاريد، از آستر اجاق‌گاز (oven liner) استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد سيني فر قديمي و كهنه‌اي را روي قفسه‌اي در پايين‌ترين قسمت قرار دهيد. اگر قصد داريد از سيني فر كهنه استفاده كنيد، حتما آن را در قفسه‌اي قرار دهيد كه چند سانتي‌متر از كف فر بالاتر باشد تا دماي فر و زمان‌ها را به هم نريزد. هرگز كف فر را با فويل نپوشانيد؛ چون ممكن است عملكرد فر را به هم بريزد.

۳. شستن قفسه‌هاي فر

پودرهاي رخت‌شويي فقط براي شستن لباس‌ها كاربرد ندارند. با خيساندن قفسه‌هاي فر داخل وان حمامِ پر از آب و پودر رخت‌شويي، مي‌توانيد برق و جلاي اوليه را به قفسه‌هاي فرتان برگردانيد؛ بدون اينكه نيازي به سابيدن آنها داشته باشيد. قفسه‌هاي فر بايد دست‌كم چهار ساعت در اين محلول باقي بمانند. سپس آنها را خارج كنيد و با آب بشوييد.

در طول شب، مي‌توانيد قفسه‌هاي چرب فر را با مقدار كمي آمونياك بخيسانيد تا تميز و درخشان شوند. اصلا نيازي به سابيدن نيست. به‌علاوه نبايد آمونياك را با ساير شوينده‌ها تركيب كنيد.

روش ديگري براي تميزكردن قفسه‌هاي فر، شستن آنها با مايع ظرف‌شويي، ورق خشك‌كن (dryer sheets) و آب داغ است. قفسه‌ها بايد در طول شب در اين محلول خيس بخورند. اگر در روز اين كار را انجام مي‌دهيد، بگذاريد قفسه‌ها ۶ تا ۸ ساعت در اين محلول بمانند.

۴. جلادادن قسمت‌هاي چوبي با روغن ليمو و سركه

آيا روش‌هاي طبيعي را به مواد و محصولات شيميايي ترجيح مي‌دهيد؟ اين جلادهنده چوب خانگي عطر و درخششي دوست‌داشتني ايجاد مي‌كند. براي درست‌كردن آن، نصف بطري اسپري را با روغن ليمو و نصف ديگر را با سركه سفيد پر كنيد. محلول را مستقيم روي دستمال ميكروفايبر خشك اسپري كنيد و با آن، قسمت‌هاي چوبي مانند كابينت‌ها، در و قرنيزهاي چوبي را پاك كنيد.

۵. تميزكردن كابينت‌ها

يكي از ترفندهاي تميز و مرتب كردن كابينت‌ها استفاده از جاروبرقي است. به‌جاي هدردادن زمان براي برداشتن خرده‌ها و تكه‌ها با دستمال، مي‌توانيد تنها با فشاردادن يك دكمه، از برس جاروبرقي براي مكيدن اين خرده‌ها و تكه‌ها استفاده كنيد. اين روش تميز كردن براي قفسه‌هاي انباري و محل ذخيره‌كردن موادغذايي هم بسيار مفيد است.

ادامه مطلب:

https://www.chetor.com/207383-%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87/

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۷:۵۴ ] [ سامان ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی